Long time no seen



Det var onekligen evigheter sedan jag uppdaterade min närvao här, så jag ska ge det ett försök.

Sommaren kom, men gav sig av lika fort. Solen gör entre men termometern visar inte mer än 12 grader.. Det är ju ruggigt kallt! Det är semester- och studenttider och temperaturen visar fortfarande bara 12 grader. Hur tänkte du nu fru Gud? En morgon, när jag hade (lite väl) bråttom hann jag bara glutta ut genom fönstret och kunde konstatera att det var strålande sol, snörde jag på mig sandalerna och cyklad i väg mot jobbet. Mina fötter var blå (!) när jag kom fram. Som isklumpar. I juni (!).
I stan är allt som vanligt, motvind hela förbannade tiden. När det inte spöregnar förstås.

I hemmet är allting som vanligt, fast ungen bli större. Hela tiden. Han växer för var minut som går. Och jag kom just på att han idag på dagen blir 18 månader. 1,5 år. Det känns som jag har blivit bestulen på 18 månader. Herregud, det var ju nyss han kikade ut, slemig och bucklig. Nu springer han runt, han pratar så man förstår honom och han har en alldeles egen vilja.
Prinsen har haft en kanonhelg med sin mormor och morfar på stugan. Där har all vaken tid spenderats ute på den enroma gården. Han har fått åka traktor, tömma uppfarten på grus, och grävt i mormors rabatter. När dom kom och lämnade tillbaka honom kom det en tår och ett raseriutbrott. Han skulle minsann inte åka hem!! När dom kom och hämtade honom å andra sidan vinkade han glatt av sin mamma och tog mormor i handen.
Föräldrarna då, ja vi har arbetat och slitit ihop till födan i helgen. Så ett enormt stort tack utlyses till världens bästa mormor och morfar som har tagit (lite för väl) hand om prinsen!!! Ni ska ha en guldstjärna i himlen!!





Storkusinerna



morsan och svär över att hon fortfarande, 1,5 år efter min
födelse, är körkortslös.



Nu ska jag hopppa i duschen och sedan börja grädda våfflor till mina sovande prinsar. Ikväll blir det SATCmys med Stinkan. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske sonen får körkort före !!!!!Mamma

2010-06-07 @ 17:05:44
Postat av: Julia

Kul med lite uppdatering =)

2010-06-13 @ 05:17:34
URL: http://holio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0