Hur kommer det sig....?


Leo har från födseln varit en lite morgonmänniska, han har dessutom lyckats förvandla sin mor till morgonmänniska.
Fast ibland startar morgonen på tok för tidigt. Är klockan före 06 är jag som ett kolli. Iaf så startar en vanlig morgon mellan 06-06.30. Han hade en period då han sov till 07.30-08. Igår sov han till efter 07 och en gnista hopp tändes omedelbart och jag var tvär säker på att trenden med (för)tidiga mornar skulle vara ett minne blott.
Tji fick jag. Trots att han somnat sent vaknade han före 6. Han hämtade lite leksaker till sängen och jag kunde slumra medan han lekte. Så fort jag la igen ögonen hördes ett "mamma?" sen pussade han på mig. Sötnosen min. Till halv sju hann han bajsa, så markus fick nöjet att byta bajsblöja så fort han kom genom dörren. Sen kröp han ner med oss och vi hade lite efterlängtat morgonmys hela familjen.

Jag och Leo tog en promenad till dagis och väl där hade han inte ens tid att säga hejdå. Fast det har han ju aldrig.. Jag hann hem en sväng innan jag mötte upp Elin på stan för en lunch innan vi åkte vidare till Boden. Vi har varit och gästspelat i boden, det har väl gått relativt bra trots allt. När jag kom hem hann jag i princip bara vinka av min man..

Jag har spenderat kvällen med laptopen i knät och hittat lite välbehövlig shopping. Jag har ingått en liten pakt med mig själv om att jag varje månad ska besöka Hafva och köpa med mig något. En affär har i Luleå som har unika, rejäla, charmiga leksaker till bra priser.
Men jag har lite beslutsångest... Vilken av dessa ska få flytta in i Leos leksakssamling?!?! Kom igen och hjälp mig...

Ambulansen

 

...... eller polisbilen?

 

Båda har avtagbart tak och fyra gubbar. Men visst är dom to-die-for..

Nä, bäst jag surfar vidare... I det här tempot är jag pank vid midnatt. Hoho...


God natt




Kommentarer
Postat av: Milo

Åh jag älskar träleksaker, ambulansen var härligt gul men polisbilen var coolare!

Ja det kan komma perioder då dom inte vill bli lämnade på dagis, Havannah hade en sån period som var riktigt jobbig men nu trivs hon bra igen!

Det hade varit kul att fara och grilla allihop, hoppas vi har vädret med oss också. :) Så mysigt också när alla har barn som är någorlunda jämngamla.

Det är bra med pappa, men han ska få benmärg (stamceller) nu i april och då måste han verkligen vara i toppform! Så vi får inte vara det minsta snoriga om vi ska dit, så det lutar nog åt att låta barnen vara hemma ett tag. Är nog värt! Skönt att det går bra med Rolle, det har verkligen inte varit en rolig höst/vinter för vår släkt.

2010-03-12 @ 07:29:02
URL: http://miilo.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken affär säljer de där coola bilarna? :)

2010-03-31 @ 18:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0