misshandel och tårar


Igår besökte jag som sagt läkaren. Efter att ha suttit och studrat mina händer en längre stund sa han till slut att jag hade en hudsjukdom som hette nånting fint. När jag frågade vad det innebar fick jag till svar att det alltid skulle vara såhär. Bättre och sämre i perioder. Men i det stora hela, en obotlig sjukdom.
En obotlig hudsjukdom? För alltid? Aldrig bra? Då bröt jag ihop och tårarna rullade ner för kinderna. Fast jag ville bita ihop gick det inte. Läkaren blev väl lite ställd och förklarade att han skulle hämta sin kollega (=chef) så fick han göra ett utlåtande han också.
Denna läkare tyckte inte alls att vi skulle haka upp oss på något sådant. Så jag fick göra alla möjliga allergitester, allt från födoämnen till astma.
Dom skulle iaf göra en ordentlig utredning och sen skulle jag få en remiss till hudkliniken.
Jag är nöjd! Nu sitter jag bara och håller tummarna att jag är allergisk. Må det inte vara en obotlig hudsjukdom, snälla.

När jag kom och hämtade upp Leo ppå dagis senare berättade fröknarna att Leo slagit en liten tjej med en tratkor. Och vilket blåöga hon hade, lill stumpan. Usch och fy vad man skäms!!!! Dock visade han iaf ågren när vi pratade om det...


Medan jag diskade undan middagen satt Leo och kollade bompa. Så kommer han in i köket och säger: "kom mamma, lelo jädd". Det visade sig att gubben i bompa var lite läskig! Så han ville sitta i mammas famn. Och trött som jag var somnade jag sittande i soffan med hjärtat i famnen!!

Nu ligger korven och sover, maken är och sliter på jobbet i natt. Jag ska också göra en tidig kväll. Är som sagt dödstrött! Men nu äre iaf ledig helg och jag ska passa på att ladda batterierna. Vi ska hinna med en dejt md Geka, vince och affe. Åka på Hampes 3års kalas och stinas 26 års kalas. Vi ska med andra ord kalasa oss igenom denna helg ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0