Sammanbrott.


Idag är ingen bra dag. Idag är en rent utsagt kass dag. Så, idag ska jag klaga. Och vara bitter. Och grina lite mellan varven. Inte för att jag är direkt ledsen, mera uppgiven och frustrerad. Jag grinar av ren frustation.

Så här ligger det till. Jag har galet känslig hud. Torr och jävlig. Man får smörja och smörja. Utan framgång.
Efter en dag på jobbet, inom restaurang, är jag skinnflådd och blöder överallt.
Att göra det mest vardagliga för alla andra, som att tex torka bordet är världens projekt för mig.
Jag smörjer och smörjer. Utan framgång. Jag uppsöker läkare som konstaterar att jag är känslig och ska hålla mig undan vatten. Sen får jag lite mer salvor och krämer och kortison som jag ska smorsla med. Jag går till apoteket och löser ut smorselgrejer för 1000 spänn. Det är väl helt okej, om det hjälper. Men det gör det inte. Inte det minsta. Det blir inte bättre.
Jag jobbar i handskar, men det hjälper inte.
Och det gör ont. Prova själv kli av dig all hud på fingrarna och ta sedan en dusch. Det är som att hamna i himmelriket.
Eller prova förresten bara att böja på fingrarna, så alla sår går upp. Så har jag det, varje jävla freakin' fucking day. Jag är less.
Igår testade jag tavegyl, 3 tabletter. Inte det minsta hjälpte det. Men jag fortsätter idag.
Men snart ger jag upp.
Jag ska till läkaren på torsdag. Jag går int därifrån förrän han har löst det.


Dessutom vaknade jag med nästäppa igen.... Världens nästäppa, det är typ 3 veckan i rad. Sen hällde jag kokande vatten över låret imorse. Så jag fick en härlig brännskada. Ibland är livet verkligen på topp.

Nä, inte idag.

Kommentarer
Postat av: Angelika

Ja usch du har det verkligen besvärligt med klådan där :( kanske jag har några salvor du kan pröva?! köpte ju en hel del olika då alfred hade utslag och röda torrkliande saker på armar o ben...



Och nästäppan vet jag varför du har! ;-)

Tycker synd om dig! <3

2010-09-14 @ 18:11:45
URL: http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0